Monipuolinen kosmetiikka ja ehostaminen on aina kiinnostanut naisia ja tyttöjä. Kosmeettisia tuotteita on käytetty pimeältä keskiajalta aina nykypäivään asti. Ehostamista ei ole aina täydellisesti hyväksytty kaikissa maissa tai kulttuureissa. Kysymyshän on kuitenkin vain siitä, että nainen haluaa paitsi näyttää hyvältä myös hoitaa itseään erilaisilla ihonhoito- ja kauneudenhoitotuotteilla.

Keskiajalla varhaiseen kristinuskoon liittyvät käsitykset ohjasivat osaltaan joidenkin henkilöiden suhtautumista kosmetiikan käyttöön. Jotkut katsoivat asiakseen kertoa, että kosmetiikan käyttö ei ole sopivaa, sillä ihminen on luotu korkeimman kaltaiseksi. Omaa ulkonäköään ei siis saanut parantaa tai muuttaa millään lailla. 1800-luvunkin taitteessa oli henkilöitä, jotka uskoivat peseytymisen olevan väärin, joten likaista tuoksua pyrittiin peittämään hajusteiden avulla. Hajusteiden käyttö siis yleisesti sallittiin. Onneksi nykyään asiat ovat pitkälti toisin ja kosmeettisia tuotteita käyttävät naissukupuolen lisäksi myös miehet.

Miehet haluavat näyttää huolitelluilta

Liike-elämässä toimivalle miehelle siisti ja huoliteltu ulkonäkö on aina ykkösasia. Joskus kiireitä on niin paljon, että itsensä hoitaminen uhkaa jäädä kakkossijalle yrityksen asioiden kanssa. Yrittäjille on nyt luvassa helpotusta aikatauluihin, sillä https://www.lime-technologies.com/fi/ -palvelun tarjoama CRM -järjestelmä pitää yrityksen asiat kunnossa, vaikka yrittäjä itse ei olisikaan paikalla.

Älykäs, integroitu https://www.lime-technologies.com/fi/ -järjestelmä pitää asiakastiedot, kaupat, asiakashistorian ja markkinointiin liittyvät toimenpiteet hallinnassa. Tiesitkö, että käyttäjäystävällinen https://www.lime-technologies.com/fi/ -järjestelmä pitää asiakastiedot aina saatavilla ja helpottaa yrityksen informaatiotulvaa. Tutustu järjestelmään jo tänään, niin aikaa jää myös elämän sosiaaliseen puoleen ja itsensä hemmotteluun, mikä on sekin elämässä todella tärkeää.

Maailma tapoineen on muuttunut hyvään suuntaan

Maailma ja sen tavat ovat selkeästi muuttuneet. Sama sääntö pätee myös kosmetiikkaan, joten yhä useammat miehet haluavat valita vaatteensa, asusteensa ja kosmetiikkansa itse. Miehet ovat erittäin tietoisia myös siitä, minkälainen iho- tai hiustyyppi heillä on ja miten sitä pitäisi parhaiten hoitaa. Nykyään kosmetiikan ammattilaiset kiittelevät miehiä heidän suhtautumisestaan ihon hoitoon. Monilla miehillä varsinkin iän mukana iho saattaa muuttua kuivaksi ja karheaksi, kun toisilla se saattaa olla rasvaisuuteen taipuva koko elämän ajan.

Minkälaisia tuotteita miehet käyttävät?

Miesten meikkipussiin sujahtaa yhä useammin erilaisia ihon puhdistus ja -hoitotuotteita, kuten kosteusvoidetta, silmänympärysvoidetta, huulirasvaa, ampulleja, hajusteita sekä erilaisia kuorinta- että kasvonaamiotuotteita. Miesten kosmetiikan käytön yleistyminen näkyy myös siinä, että miehet osaavat myymälöissä suunnistaa suoraan ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteiden luokse. Erityisesti nuoret miehet ja pojat tilaavat usein kosmetiikkaa myös verkosta.

Suosituimmat miesten kosmetiikkatuotteet

Miesten käyttämistä tuoksuista suosituimpia ovat yleisesti Hugo Boss -tuotteet. Erittäin pidettyjä tuotevalmisteita ovat myös Giorgio Armanin, Paco Rabannen ja Jean Paul Gaultierin tuotteet. Ihonhoitotuotteista puolestaan ostetuimpia ovat maailmankuulut Clarinsin ja Yves Saint Laurentin tuotteet.